לפני שמתחילים ליצור לינקים כדאי לדעת מה הם לינקים ואיך כדאי להשתמש בהם. לינק הוא הפניה מאתר מסוים לאתר אחר. ז"א קוד מסוים שכותבים באתר בכדי שידע להפנות את הקורא לאתר אחר או למיקום אחר, דף אחר באותו אתר. לינקים מבחינת קידום אתרים מתחלקים לשלושה סוגים:
• לינקים איכותיים
• לינקים טובים
• לינקים מסוכנים
• ספריות אתרים/אינדקסים - אלו אתרים המאגדים בתוכם אתרי אינטרנט, האתרים מחולקים לפי קטגוריות, ישנם אינדקסים ברמה גבוהה יותר וישנם ברמה גבוהה פחות.
• אתרים מאותה הנישה/תחום - אלו לינקים שגוגל אוהב בגלל שיותר קל לו לבדוק את התוכן ביחס לאתרים אחרים באותו התחום לכן יש משמעות רבה לקבלת לינקים מאתרים שהם באותה הנשה כמו האתר שלכם.
• גיל הלינק - גוגל מעדיף לינקים ישנים יותר כי ככל שהלינק ישן יותר כך הוא נחשב איכותי יותר.
• הצורה בה הלינק נכתב בלינק השולח - איך הלינק משתלב בדף האתר השולח, תמיד עדיף שהלינק יהיה מוסתר מאחורי מילות המפתח בצורה שלא תפריע לטקסט לזרום.
• לינקים נכנסים מאותו מקור - גוגל לא אוהב לינקים שיוצאים מאותו המקור, זה נבדק ע"י כתובת ה IP שממנו יוצא הלינק ולא לפי שם ה-דומיין, ז"א שאם יש לכם כמה אתרים שיושבים על אותה כתובת IP , לא מומלץ להחליף לינקים ביניהם.
• לינקים מוצלבים - לא כדאי להצליב לינקים מאתר אחד לשני ומהשני לשלישי ובחזרה לראשון.
• לינקים מחוות לינקים - ישנם אתרים שכל מה שהם עושים זה להפנות לינקים, באתרים אלה ישנם רק לינקים וגול לא רואה זאת בעין יפה.
שלומי חוטורצקי - Power Click Freak